czwartek, 7 czerwca 2012

Mój artykuł w "Spotkaniach z zabytkami" i tranzyt Wenus

Artykuł dotyczący historii ołtarza głównego w Pszowie pisałam w listopadzie. Ukazał się w majowo-czerwcowym numerze "Spotkań z zabytkami". Ogromnie się z tego faktu cieszę, gdyż nasz Pszów może pochwalić się wspaniałym zabytkiem, jakim jest późnobarokowe sanktuarium maryjne. Mam swój mały wkład w rozpowszechnianiu tej zaszczytnej wiadomości. To moja trzecia publikacja.





Drogich Czytelników "Świata Moni" serdecznie zapraszam na Górny Śląsk, do Pszowa. Nasza bazylika ma niezwykły urok, jest piękna. Ludzie, którzy mieszkają wokół sanktuarium są bardzo przyjaźni i życzliwi. To pewnie dlatego, że króluje im Pani Uśmiechnięta.

zdjęcie pobrane ze strony www.encyklo.pl

Mam jeszcze jeden powód do dumy. Mój Mąż zorganizował wczoraj wspaniały pokaz, w czasie którego można było obserwować ważne dla świata naukowego, historyczne zjawisko, jakim było przejście Wenus na tle tarczy słonecznej. Przed czwartą raną spakował swój sprzęt (teleskop Sky Watcher, filtr słoneczny i inne potrzebne gadżety), wyjechał w odludne miejsce (na Szczybno Kympa; Pszowicy będą wiedzieli;) i w mokrej po deszczu trawie przez trzy godziny razem z kilkoma osobami z naszej rodziny podziwiał ten niespotykany układ obu ciał niebieskich. Ja też tam byłam (zdążyłam na sam koniec), widziałam i do teraz nie wiem, co było piękniejsze - tranzyt Wenus czy szczęśliwa twarz Męża pełna zachwytu.
Filmik zapowiadający to zjawisko autorstwa mojego Michała możecie obejrzeć tutaj. Polecam! Muzyka wspaniała:






15 komentarzy:

  1. Gratuluję artykułu , a filmik bardzo ciekawy , podziękuj mężowi ode mnie , że mogłam obejrzeć to cudne zjawisko :)
    pozdrawiam
    Ag

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Męża nawet ucałowałam! Wcale się nie pogniewał:)
      Dziękuję, i gorąco pozdrawiam!

      Usuń
  2. Kochani, jesteście niesamowici! Podziwiam i uwielbiam Was za Wasze piękne pasje...zresztą nie tylko za to ;)
    Bardzo się cieszę, że tacy wartościowi ludzie jak Wy, są obecni w naszym życiu!
    Ściskam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, dziękujemy, że są z nami ludzie, którzy potrafią docenić to, co robimy, cieszyć się wspólnie i ubogacać! To piękna wymiana darów, obopólna!!!
      Przesyłamy uściski Waszej Rodzince:*

      Usuń
  3. Gratuluję i chętnie poczytam :). A film też obejrzę, bo wiedziałam o zdarzeniu i zapomniałam, zresztą moje "gołe oczy" pewnie by tak dobrze tego nie zobaczyły :),
    a mnie ostatnio też było miło, gdy odezwał się właściciel witryny o zegarach słonecznych, gdy zobaczył u mnie zegar, o którym nie wiedział i którego nie skatalogowali ;)
    miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło:)
      A z tym zegarem to rzeczywiście niesamowita rzecz! Właściciel witryny miał szczęście, że akurat do Ciebie trafił! To prawda, że Twój blog pełen jest niezwykłości:)
      Dobrego dnia!

      Usuń
  4. Gratuluję artykułu.
    Filmik świetny.
    Zdolna z Was para;-)
    Buziaki przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za miłe słowa! Przesyłamy uściski:)

      Usuń
  5. Gratulacje!!!! :))

    Mówiłam już dawno, że zdolna jesteś :***

    OdpowiedzUsuń
  6. Przejście Wenus na tle słońca niesamowite!! Artykuł bardzo ciekawy! Dziękuję za poszerzenie mojej wiedzy :)))
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci, Kasiu, za odwiedziny! Odsyłam pozdrowienia i uściski:)

      Usuń
  7. Witaj Moniko widzę ze twój mąż ma takie same hobby jak mój ;) my oboje oglądaliśmy Wenus ....niestety były to ułamki sekund gdyż pogoda była nie zbyt sprzyjająca .....pozdrawiam serdecznie Pati

    OdpowiedzUsuń
  8. Pati, może nasi Mężowie spotkają się kiedyś na wspólne obserwacje, a my będziemy mogły napić się kawy i pogawędzić?:) Byłoby super!

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej Moniko ;) z ogromna przyjemnością ......mój mąż już ma ogromnego rogala na sama myśl ;P a ja bym w tedy popodziwiała twój talent i prace które są tak cudowne ;) wielki kissss

    ps. czy można tez gdzie zobaczyć zdiecia twojego mezusia ;P ( mój mąż jest strasznie ciekawy ;P)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze:) Zapraszam ponownie!