poniedziałek, 9 lipca 2012

Portret ślubny Kasi i Rafała

Nasi Przyjaciele Kasia i Rafał już od dawna myśleli o zawieszeniu swojego portretu ślubnego na ścianie. Zastanawiali się tylko nad konkretnym ujęciem, formatem, techniką. Zakupiona rama czekała na swój czas. W końcu jednak zdjęcie zostało wybrane:


Ja z kolei, korzystając z fotografii, miałam narysować Małżonków w sepii w formacie 50x70 cm. Efekt końcowy prezentuję poniżej:




Była to okazja do spróbowania swoich sił w sangwinie. Skapitulowałam jednak szybciej niż prędzej;) Wzięłam do ręki dwie tradycyjne kredki w różnych odcieniach brązu i sepia też wyszła;)
Jeszcze kilka fragmentów:




Portret się spodobał. 
Obraz i jego autorka w "pełnej" (dosłownie) okazałości;)


Pozdrawiam gorąco stałych Bywalców!





25 komentarzy:

  1. cudowne ........buzia

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Moniczko!! :) Przepiękny portret ślubny, Twoje prace mnie zachwycają!!! :) Pozdrawiam Cię bardzo gorąco!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Hej, dawno Cię nie było na blogu. Pozdrowionka!

      Usuń
  3. Ależ TY JESTEŚ UZDOLNIONA!!! Pięknie narysowałaś!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Monia talenciaro Ty, wyszło pięknie:) Genialna pamiątka, a że spod ręki przyjaciółki zyskuje tylko na wartości:)
    Radości z tworzenia, satysfakcji i spełnienia...oj przyznam, że brakuje mi czasem tego uczucia ołówka w ręce...:)
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za przemiłe słowa:) A ołówek bierz do ręki i już!:))

      Usuń
  5. Toż to dzieło jest! Nie portret tylko dzieło. Radziłbym w tych kategoriach na to spojrzeć
    Pozdrawiam
    Red

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi Redzie!
      Z serca dziękuję za olbrzymie wyróżnienie! Dla historyka sztuki określenie "dzieło" bardzo wiele znaczy i niesamowicie podnosi rangę pracy!
      Mój ukłon w Twoją stronę!:)

      Usuń
  6. Jaki talent :)) swietna beda mieli pamiatke:)
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moniko, jestem pod ogromnym wrażeniem!!! Podziwiam Twój talent.
    Pozdrawiam serdecznie :)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  8. leżę....
    z jęzorem wywalonym, no nie jest to pierwszy raz, ale znowu zwaliłaś mnie z nóg....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, dobrze, że leżysz. Teraz właśnie powinnaś dużo odpoczywać;)

      Usuń
  9. Ja się cieszę, że klasyka wraca do łask :) Kiedyś każda młoda para miała monidło - dziś to już zapomniany zwyczaj, a ja lubiłam bardzo, czasem nawet mniej udane, ale lubiłam się w nie wpatrywać :)))
    Świetnie wyszło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, Maryś... Monidło nie kojarzy się zbyt dobrze. Dobrze, że ja przynajmniej ust na krwistoczerwono nie pokolorowałam;)
      Uścisk!

      Usuń
    2. Dlaczego się nie kojarzy DOBRZE???
      Przecież to przepiękna pamiątka... Ja uwielbiam monidła i mi się kojarzą jak najlepiej! To niesamowita konsekwencja historii "swoich czasów", ja widziałam takie MONIDŁA, że "mucha nie siada" :)))
      Cudne po prostu

      p.s. wszystko jest kwestią gustu oczywiście, i o tym się nie dyskutuje, ja tylko chciałam Ci napisać, że w moich ustach MONIDŁO - to komplement, a skojarzenie ilustracji z Monidłem nie miało żadnego złego kontekstu, wręcz przeciwnie :)))))))

      Usuń
    3. Być może rzeczywiście to kwestia obycia i stereotypów. Tak, jak sztuka odpustowa to synonim kiczu, tak i monidło... przynajmniej się gdzieś w głowie utarło.
      I choć doceniam niektóre wytwory tego gatunku, to chyba nie jestem w stanie przeskoczyć pewnego schematu myślenia.
      Cieszy mnie jednak fakt, że spodobał Ci się mój portret. W Twoich ustach to komplement! Taki monidło - MONIdło;)

      Usuń
  10. Nie moge sie napatrzec - cudo po prostu - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiekny!!! Podziwiam i zachwycam się!!! idealne odwzorowanie zdjęcia!!!
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję jednak, że emocje też widać, bo podobieństwo jest wskazane w portretach, ale sztuka w tym, żeby w oczach było życie!
      Cieszę się, że Ci się podoba!
      Pozdrowionka:)

      Usuń
  12. zdolniacha! jestem pod wrazeniem!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow!!! Jakie dzieło!!! Masz ogromny talent!!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze:) Zapraszam ponownie!