środa, 23 maja 2012

W opuszczonym domu

W opuszczonym domu znaleźć można:




Dom ze skarbami jest po mojej Babci. Zaglądają tam tylko Rodzice i Brat. Dziś przyjechałam i ja. Przy okazji znalazłam wszystko, co mi się marzyło. Same precjoza!

Od jakiegoś czasu chodziła za mną myśl, żeby zapytać sąsiadów o figurkę Matki Bożej, która stała w niszy ściennej starego budynku przy naszej ulicy. W końcu nikt już tam nie mieszkał, a figurka niszczała, wystawiona na słońce i deszcz. Nie miałam jednak odwagi... A tu proszę, u Babci w kredensie stała wyśniona, jedyna... Ma trochę ubytków, ale ją gdzieniegdzie przemaluję i zamieszka u mnie, bo jest taaaka piękna!


Długo też chorowałam na miniaturową wieżę Eiffla. Dawniej taką posiadałam, przywiezioną przez kuzyna prosto z Paryża. Zapodziała się jednak i nie mogłam sobie przypomnieć, czy ją komuś podarowałam, czy być może wyrzuciłam na śmietnik. Znalazła się w końcu u Babci.


Były też filiżanki:


i zaśniedziała patera (nie będę jej na razie czyścić, ma swój urok), dzbanek na herbatę, mnóstwo firanek, zasłonek, serwetek, obrusów w delikatnych pastelowych barwach i w drobne kwiatowe wzory, ale również w kolorach ziemi, ochry, umbry i ciemnej zieleni.



Nie mogło na kuchennej półeczce zabraknąć Pani Królik, którą uwielbia  bawić się Lidka.
Mam teraz tyle bogactw, że chyba mogę myśleć o sobie jako o osobie zamożnej? ;)

I jeszcze kawałek naszej maleńkiej kuchni na dowód, że mam już w sercu (malowanym) pełnię lata:



10 komentarzy:

  1. Wspaniałe i pewnie pełne wspomnień skarby! Myślę, że o takich właśnie niejedna z nas marzy. Pękne! Pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O taaak... a pewnie ich historia jest jeszcze bogatsza! Dziękuję Ci za odwiedziny i zapraszam ponownie:)

      Usuń
  2. ..Jak miło Cię znowu powitać
    ..pocieszyć,pozdrowić,
    ..poklikać
    ..o zdrówko dzisiejsze popytać
    ..przyjaźni pozwolić rozkwitać

    ..Humorku Ci życzyć dobrego
    ..przeżycia dnia wspaniałego
    ..miłości doznawać od wszystkich
    ..radością dzielić się z bliskim

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka z Ciebie poetka, Agato! Dziękuję za pozdrowienia, ze zdrówkiem i humorkiem też dobrze:) I dla Ciebie wiele radości, uśmiechów tysiące:)))

      Usuń
  3. CUDOWNE SKARBY WYNALAZŁAS MONIKO!!!A TE DONICZKI SĄ PO PROSTU CUUUUDNE;-)))POZDRAWIAM CIEPLUTKO.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz Maciejko, że one są na kartce pocztowej, którą ustawiłam na białej półce i sfotografowałam tak, żeby wydawało się, że okno i kwiaty są prawdziwe? :)
      Buziaki!!!

      Usuń
  4. Alee skarbów przynioslaś do domu! Jesteś bardzo bogata:)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz to dopiero będę się pławić w luksusie!;)

      Usuń
  5. Cześć Monia fajne skarby przyniosłaś do domu zwłaszcza figurka:)
    U babci zawsze się coś starego i z duszą znajdzie ....
    pozdrawiam brygida

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne pamiątki! to są skarby nie do wyceny :)
    a w kuchni piękne masz lato ...
    pozdrawiam
    Ag

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze:) Zapraszam ponownie!